Moodlemoot 2011

Moodlemoot 2011

Idén is sikeresen lezajlott és idén is új, fontos oktatási témakörök kerültek a felszínre a MoodleMoot gödöllői konfenerenciáján. Az első nap a könyvtár/moodle/elearning kapcsolódási pontjairól, illetve a szokásosnak mondható “intézményi tapasztalatok a Moodle keretrendszerrel” jellegű bemutató (elmondó) előadásokról szólt leginkább, emellett bemutatkozott a Mahara aktuális verziószámú változata is.

Ebből a tengelyből lógott ki pozitív értelemben Ollé János Instruktív oktatási keretrendszerek felhasználásának lehetőségei és korlátai virtuális környezetben című délutáni előadása, mely a megszokott minőségű, elméleti és gyakorlati tartalmak tökéletes arányú keverékét nyújtotta, többek között az elearning alkalmazása, a Moodle és a Second Life közös területeiről.

A második nap kulcsszavai a tartalomfejlesztés, a fejlesztői csapatok, illetve a mLearning voltak, melynek keretein belül mi is bemutathattuk a SiMoLa projektet, mely a LingoBee nevű mobil alkalmazást fejleszti.

Ami tavaly a konnektivizmus volt az most a tartalomfejlesztés. A témakör egész jól kibontakozott, Kocsisné dr. Baán Mária, Dr. Kokovay Ágnes és Klötzl Ferenc előadásai kellőképpen felvezették a délutáni kerekasztalt. A kerekasztal beszélgetések minden konferencia kétségtelenül legérdekesebb részei, ez most is bebizonyosodott, és ezen a ponton már a két nap eddig felgyülemlett érzései és gondolatai is segítik a hatékony diskurzus létrejöttét.

Fontos gondolatok hangzottak el a tartalom kimeneti formátumairól, leginkább azonban a megfelelően felkészített szakmai fejlesztő csapat, a személyes motiváció, és az intézményi menedzsment látásmódjának szükségszerű változása pontok fontossága került a beszélgetés középpontjába.

Felszínre került tehát egy újabb elsődleges téma az elearning területén, melyre pénteken csupán közel egy óra jutott, ami természetszerűen nagyon kevés. Remélhetőleg ezen a felületen a Virtuális Egyetemi Hálózat is felszínen tudja tartani a témát, illetve keresni és támogatni fogja az összes olyan – ismereteink szerint igen kevés – felületet, mely ezt a beszélgetést képes életben tartani, módszertani, tartalom startégiai és az ehhez tartozó gyakorlati témák feszegetésével.