Idei eLearning fejlemények

Idei eLearning fejlemények

Több mint fél éve nem frissült az Eduzine, az eLearning dolgok viszont ettől függetlenül mentek előre. Alakultak új csapatok itthon is, lassan, de fejlődik a technológiai háttere a tanulási analitikának és mostanában egyre több cikk jelenik meg az LX, UX területek nagyobb változásáról is. Szakemberek szintjén két supergroupnak nevezhető társaság is létrejött, vagy kiegészült, az egyik inkább a vállalati L&D terültére, a másik tartalomfejlesztésre fókuszálva.

A Learning Works. esetében végre megvalósulni látszik egy olyan magyar csapat, akik a már az évek óta olvasható külföldi L&D szemléletváltók (Harold Jarche, Jane Hart) gondolatait eléggé komolyan gondolják ahhoz, hogy csináljanak egy céget és beszálljanak abba tanácsadói ringbe, ahol talán megváltozhat a vállalatok tudásháromszögébe vetett hite (eLearning-Coaching-Tréning).

Ha minden igaz a kollaboráció vagy a megosztás, illetve a többi olyan hívószó, ami eddig valószínűleg csak jól hangzó, de nem alkalmazható módszer volt a vállalati képzésben szintet léphet és L&D funkcióból a vállalati stratégia területére mozdulhat.

A Contecos (klaszter) ezzel szemben nem ennyire friss csapat, viszont a közelmúltban bővült olyan tagokkal, akikkel kiegészülve már igény esetén korszerű online oktatási, kiadási, vagy edutainment projektek valósíthatók meg. A korábban informatikai hangsúly a Tudás-Média, vagy az Integral Vision belépésével nyilvánvalóan elmozdult a korszerű módszertanok és felületek irányába.

Egy ilyen csapat forrás esetén már komoly potenciállal mehetne neki egy akár nemzetközi értelemben vett tanulási ökoszisztéma kialakításának, ami ötvözi a jelenlegi tudásmenedzsment, elearning módszertan, felülettervezés és tanulási analitika eszközeit. Ezek jönnek majd a folytatásban…